Spilgto toņu etiķete

Vizāžistu kursos ikdienas meikapam parasti iesaka lietot tikai neitrālu toņu gammu. Izklausās garlaicīgi, vai ne? Vai tiešām mēs, kas arī dienā gribam lietot visspilgtākos toņus, esam gluži vai likumpārkāpējas? Man nebija ne māzāko šaubu, pie kā vērsties ar šiem jautājumiem.

Jeļena Avotiņa – Jekateriničeva ir veiksmīga biznesa sieviete. Viņas specialitāte ir etiķete, kuras līkločos mēs katrs reiz esam apmaldījušies. Jeļena ir spilgta un pašpārliecināta. Drosmīga arī lūpu krāsas izvēlē. Tāpēc tieši viņai lūdzu izskaidrot spilgto toņu etiķetes nianses.

“Kā sarkanas vai citu spilgtu toņu lūpu krāsas lietošana ikdienā saskan ar etiķetes kanoniem? Vai tas ir atkarīgs no sievietes dzīvesveida un nodarbošanās- mēs daudz ko pieļaujam radošām personībām, bet no sievietēm nopietnos amatos (politiķēm, baņķierēm, juristēm) sagaidām ko citu?

Jūs pilnīgi pareizi atzīmējāt galveno īpatnību dress code etiķetē – radošo profesiju cilvēkiem etiķete neregulē pilnīgi neko. Radošo cilvēku uzdevums ir izcelties, piesaistīt sev īpašu uzmanību. Viņu mērķis – publikas epatāža un mode kopumā domāta tieši viņiem. Bet biznesa vidē (bankas, birojs, politika) darbojas ļoti stingti un noteikti etiķetes likumi, kurus pārkāpt nedrīkst. Biznesa koordinātu sistēmā ļoti svarīgi ir ievērot dress code likumus.

Tā kā jautājums ir tikai par makijāžu, un tieši par lūpām, šajā jautājumā lietišķām sievietēm kļūdas varētu būt sekojošas:
– alternetīvu toņu lūpu krāsu lietošana (zila, brūna, violēta), t.i. neietilpstošas klasiskajā sarkan -rozā gammā.
– lūpu kontūras mikropigmentācija – nav pieļaujama nekad.
– lūpu palielināšana ar silikona palīdzību- analoģiski, netiek pieļauta.

Kas attiecas uz lūpu krāsas spilgtumu – te var būt dažādi. Ja sieviete strādā darbinieka amatā, viņai labais tonis ir pieklusināti, ne pārāk spilgti lūpu krāsas toņi. Ja sieviete ir vadošā amatā (direktore, biznesa īpašniece) tad ne lūpu krāsas, ne lietišķā kostīma spilgtums netiek regulēts. Tas ir tikai pašas sievietes stila un mēra sajūtas jautājums. Tātad spilgti rozā vai sarkanu lūpu krāsu priekšniece var lietot, bet viņas sekretāre- nē.

Kāda ir Jūsu pieredze ar spilgtām lūpu krāsām? Vai tā ir Jūsu stila neatņemama sastāvdaļa?

Ja runājam par mani personīgi, tad mana mīļākā ikdienas lūpu krāsa ir Artdeco №59. Klasiskā krāsu palete, ne tīri sarkana, drīzāk oranžīga, un es to lietoju neatkarīgi no modes vai sezonas. Tas vienkārši ir mans “firmas” tonis jau daudzus gadus.

Vakaram (Operas apmeklējumam, pieņemšanām) es dodu priekšroku citai lūpu krāsai – Clarins №716.  Tā ir piesātinātāka ar dziļāku toni, atbilstoša vakaram, kā to arī pieprasas etiķete.”

Paldies Jeļenai par interviju!

No sevis gribu piebilst, ka etiķete, kā vienmēr ir loģiska. Būtu dīvaini uzņēmuma vadītāju rīta sapulcē satikt naktstērpā, kā to atļaujas mākslinieks un režisors J. Šnabels. Un es joprojām nevaru aizmirst medmāsu ar gariem, melni lakotiem nagiem, kura ar adatām snaikstījās ap manu roku.

Vai etiķeti ievērot vai ignorēt ir katra personīga izvēle. Bet to zināt  noteikti vajag. Un galvenais- priecājos, ka mana nodarbošanās vienmēr ir ļāvusi neierobežot sevi ne nagu lakas, ne lūpu krāsas izvēlē.

Foto no raksta varones personīgā arhīva.

6 thoughts on “Spilgto toņu etiķete

  1. Es arī sevi neierobežoju, laikam tāpēc mans darbs ir tikai mans 🙂 Nevaru iedomāties ka mans kāds diktētu kā man ģērbties un izskatīties!
    Intervija ir ļoti interesanta, paldies arī Tev!!

    • Paldies, Camille, ļoti interesanti foto- ļoti patika!
      Mana draudzene, kura fotografējās iepriekšējā fotoreportāžā par spilgtajām lūpām, pieminēja, ka spilgtas lūpas uzliek pienākumu. Neapzināti vairāk seko līdzi stājai, uzvedībai.

  2. Atpakaļ ziņojums: 2012. gada labākie kosmētikas līdzekļi – dekoratīvā kosmētika | Skaistuma dienas grāmata

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

