Pretrunīgā saule

Vakar Latvijas Radio bija diskusija par saules ietekmi uz mūsu ādu. Studijā ādas ārsts un onkologs stāstīja par saules kaitīgo ietekmi uz mūsu veselību, ādas vēzi un to, kam būtu jāpievērš uzmanība, lai nenonāktu līdz tik dramatiskām sekām.

Es ļoti ātri apdegu saulītē. Tagad pludmalē eju tikai ar krēmu, kura SPF nav mazāks par 30, atkārtoti uzklāju to ik pēc stundas (jeb kārtējās peldēšanās) un varu mierīgi dzīvot saulē cik ilgi vien vēlos. Ikdienā cenšos uz sejas lietot krēmus ar SPF, bet ķermenim gan neko nesmērēju.

Kāda ir Tava attieksme pret sauļošanos – pludmalē un solārijā? Vai SPF krēmi ir obligāti arī ikdienā? Patiešām interesē jūsu viedoklis un paradumi.

17 thoughts on “Pretrunīgā saule

  1. spf krēmus lietoju ikdienā. mana āda ir dīvaina – tonis ir ļoti bāls, bet es neapdegu tik viegli un varu kārtīgi iesauļoties (palieku pat pa 4-5- toņim tumšāka). Uz solāriju neeju, jo uzskatu, ka tur tiešām ir nāvējošā saules deva. Bet, kad ir saulaina diena, man šķiet, ka ir grēks uzturēties mājās un slēpties no saulītes. Manuprāt, saule nepieciešama mums visiem, lai justos labi 🙂

    • Solārijā vispār esmu bijusi 🙂 bet tas bija sen un tikai pāris reizes.
      Mūsu platuma grādos man saule ir gluži vai pirmās nepieciešamības lieta. Labam garastāvoklim visvairāk. Pēdējās nedēļās, kad atkal ir tik silts, ejot pa ielu neizturu un gluži kā pensionāre palieku kaut kur parkā uz soliņa saulītē. Ja vēl kafija ir līdzi paķērusies- dzīve nu patiešām ir izdevusies 🙂

  2. Krēmus ar SPF lietoju katru dienu, ne tikai vasarā, bet arī ziemā, bet ziemā es aprobežojos ar SPF 15, vai 20. Zinot to, ka ikvienam dienas krēmam SPF skaitlis ir 6, pat ja tas nav atzīmēts uz iepakojuma (tā man vienreiz paskaidroja veikalā un esmu kaut kur arī lasījusi) un pūderi, vai tonālo parasti arī izvēlos ar SPF – tad tie summējoties jau izveido zināmu aizsardzību.
    Pavasarī un vasarā man noteikti nepieciešama nopietnāka aizsardzība (SPF 50), jo mana āda ļoti viegli apdeg saulē, kļūst sarkana un sūrstoša. Vienīgā problēma ir tāda, ka uz saules aizsardzības krēmiem parasti raksta, ka tie jāatjauno ik pa 2h – tā gan ir problēma, jo man nav iespējas vairākas reizes dienā atjaunot krēmu.
    Pēdējā laikā pievēršu uzmanību, lai uz saules aizsargrēma būtu norādīts arī UVA aizsardzības skaitlis.

    • Es arī cenšos cauru gadu katru dienu, bet reizēm nobrūk mans skaistais plāns. Man ļoti patīk vienkāršība sejas kopšanā, bet ar SPF tas ir grūti realizējami. Un uz SPF krēmiem kosmētiku grūti uzklāt (it sevišķi virs SPF 30). Tad vasarā bieži vispār nelietoju meikapu. Daudziem labiem krēmiem SPF nav iekšā (piem., manam mīļajam Bioderma Sensibio), tas nozīmē, ka uz sejas jāliek papildus produktā. Pagaidām es esmu atradusi ļoti maz krēmu, kur būtu apvienota laba kopšana ar pietiekamu un stabilu saules filtru – pa vienam no Vichy un Avene, vēl Olay.
      Par SPF atjaunošanu – ja ir jāuzklāj meikaps, piem., ejot uz darbu, nu tad nav reāli tos krēmus un visu meikapu uzklāt pa jaunu ik pēc pāris stundām. Tāpēc šis princips man ir aktuāls tikai pludmalē. Tur jau tas dabīgi sanāk -pēc katras peldēšanās uzklāju krēmus atkārtoti un lieliski darbojas. Man tāda gulēšana saulē bez peldēšanās vispār nav aktuāla- garlaicīgi.

  3. Man ir diezgan gaiša āda, bet saulē gan ātri neapdegu. Cenšos arī ikdienā lietot krēmus un tonālos ar normālu SPF, bet tā kā man ir taukaina sejas āda, tad baigās kārtas uz sejas man nepatīk smērēt.
    Esmu no tiem cilvēkiem, kam nepatīk speciāli sauļoties, lai iegūtu superbrūnu apdegumu. Bet vasarā jau tāpat sanāk iegūt iedegumu arī bez sauļošanās, tad nu gan lietoju aizsargkrēmus ar SPF 30. Es arī solārijus neatzīstu, negribas mūža otrā galā atgādināt sažuvušu rozīni. 😀

  4. Es gan pārstāvu tos, kas ar solāriju drīzāk ir uz “tu”, eju aptuveni reizi nedeļā, taču pavisam brūna neesmu, jo man arī no dabas gaiša āda, taču iedegu es labi un iedegusī seja un ķermenis man patīk daudz labāk. Kaut gan es sāku apzināties, ka tuvojas 30 un šur un tur jau iemetas pigmenta plankumi, savu sauļošanos atmest es netaisos. Taču saulainās vasarās, ejot ārā, es lietoju SPF, jo UV daudzumu atrodoties ārā es nespēju kontrolēt, atšķirībā no solārija. Viss man teiktais ir visai pretrunīgs, bet tādas nu ir manas attiecības ar UV.

  5. Jā, piebildīšu, ka viela, kas panāk SPF aizsardzību, ir ādai bīstama, un tā ātri zaudē dabiskās aizsargspējas pret sauli, tā ka sanāk vien tā pati cepšanās glazūrā, kā solārijā

    • Tas ir maldīgi. Ir dažāda aizsardzība.
      Es agrāk domāju, ka esmu jociga, jo vienmēr lietoju aizsardzības krēmu, bet tad ieraudzīju Lisas Eldridge video un viņai ir vesela kaudze pretsaulītes un izskatās viņa patiesi labi. Īsto vecumu nenoteikt, bet pēc skaitļošanas sanāk, ka viņai varētu būt ap 40.

  6. par kādu vielu ir runa? ir dabīgie un ķīmiskie saules filtri, katrs ar savādāku darbības mehānismu.
    Mans viedoklis gan noteikti ir par aizsargkrēmu lietošanu. Savādāk būtu jokaini, ja sākot no bērnības nopietna apdegšana saulē būtu kas veselīgs. Un pie mums lielākoties tomēr dzīvo cilvēki ar ļoti gaišu ādu, kas ātri apdeg.

  7. Ai, grēkoju, nelietoju nekad neko ar SPF, tikai retajos braucienos uz Jūrmalu. Pludmalē sauļoties ienīstu, riktīgi tracina iesauļotas līnijas, permanentais peldkostīms, kas turas līdz rudens beigām 😀 Gadā kādas divas reizes, pirms vasaras un ziemā izeju kādas 10 solārija reizes, iedegu labi, ar apdegšanu nav problēmu, neesmu gaišais tips. Un SPF sejai nelietoju, jo man ir reaktīva āda, un neesmu atklājusi, kuras sastāvdaļas ir pie vainas, ļoti iespējams, ka smaržvielas vai vēl kas cits. Pagaidām vienīgais sejas mitrinātājs, ar kuru nav problēmas, ir no Biodermas, un tam SPF nav. Vispār baisi iedomāties Jūrmalā pavadītos 7 bērnības gadus, vasarā diendienā brūninoties pludmalē līdz kārtīgam mulata brūnumam bez SPF, oh.

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

