Publiskā skaistumkopšana

Labas uzvedības grāmatas saka, ka uzklāt lūpu krāsu publikā nav smalkais tonis. Lai pasargātu sievietes noslēpumainību vai netraumētu līdzcilvēkus- bet vienalga, nav labi tā darīt. ES gan šo likumu ne vienmēr ievēroju un paslepus krāsoju lūpas pat uz ielas. Bet šodien par mazliet citu publiskās skaistumkopšanas piekopšanas vietu- sabiedrisko transportu.

Es ikdienā daudz staigāju kājām, bet katru dienu izmantoju arī sabiedrisko transportu, kas Rīgā ir saplānots ērti un nokļūšana jebkurā pilsētas punktā nesagādā grūtības. Problēmas sākas iekāpjot transportā. Nav pat spēka pieminēt no vampīriem un gripas bailēs trīcošos, kas ziemā pārvietojas ar spēcīgu ķiploku aromātu ap sevi (nu ļaudis, kurš normāls cilvēks ēd ķiplokus no rīta, zinot, ka nesēdēsi viens pats mājās, a?). Vasara, kas transportā paiet netīrās zeķes zīmē. Cilvēki ar vāju nojausmu par personīgo higiēnu, alus dzērāji – par to arī nerunāsim, jo tā jau cita tēma.

Uz rakstu mani vienkārši piespieda meitene, kas man blakus trolejbusā veica manikīru. Jā, es saprotu, ka var nolūzt nags un nav spēka turpināt dzīvi kaut minūti, to nenovīlējot. Es to nedarītu publiski, bet pieļauju, ka varētu. Bet veikt pilnu manikīru, nagu putekļiem virmojot apkārt? Kad savīlētie nagi sāka birt uz manu pusi, es neizturēju un aizrādīju, uz ko saņēmu pretī pilnīgas neizpratnes pilnu skatienu, kas vēstīja, ka esmu totāla…nu kaza, teiksim, kam nav ne mazākās nojausmas par normālo pasauli, kur visi vīlē nagus blakussēdētājiem uz apģērba.

Esmu redzējusi pilnu meikapa uzklāšanu, kas ir…nu ok, lai ir. Uzacu raustīšanu – ewwwww. Pumpu spiešanu – dubultais fui. Jautājums tiešām- kas tālāk? Kur tad ir tā robeža, kur privātais var kļūt publisks un ko tomēr vajadzētu atstāt mājām un kosmētiskajam salonam. Kādi ir jūsu novērojumi un attieksme par šo?

Bilde ņemta šeit

20 thoughts on “Publiskā skaistumkopšana

  1. ha, ha es tikai atceros ka mana mamma vienmēr braucot uz Rīgu vilcienā krāsoja acis, vilka melnu konturlīniju un krāsoja skropstas, bet es maza būdama uztraucos kā tik viņa sev acis neizdur, jo vilciens jau neiet baigi līdzeni. Es tā arī neesmu pajautājusi kāpēc viņa to darīja tieši vilciena, varbūt laika trūkuma dēļ, nezinu, jāpajautā 🙂 Man šīs ieradums nav nācis mantojumā, bet pret dīvainiem cilvēkiem sab. tr. es uzturos ar zināmu ironiju…

  2. Interesanti. Es pati nekad nekrāsojos sabiedriskajā transportā. Pat ja zinu, ka nedaudz kavēju, es vienalga visus skaisumkopšanas rituālus veicu mājās. Maksimums ko autobusā (vai vienalga kurā citā sabiedriskā transporta līdzeklī) daru – uzklāju lūpu balzāmu. Manā gadījumā manikīrs ir pārāk laikietilpīgs pasākums, lai es to veiktu sabiedriskajā transportā. Man pat smiekli uznāca iedomājoties, ka es autobusā izvelku savu kasti ar visu manikīram nepieciešamo un sāku darboties.
    Bieži redzu, ka sievietes krāso skropstas, biežāk gan personiskajā auto, atverot to mašīnas spogulīti, bet es nespētu tādā veidā uzkrāsoties, jo mašīna taču visu laiku kustas.
    Ja man kāds blakus šitā “iznestos” es droši vien pajautātu, vai pabeidzot manikīru viņa sāks vaksācijas procesu?

  3. Atceros, vienreiz kāda sieviete autobusā ņēma nost sev nagulaku. Tā “jaukā” acetona smarža vēl ilgi virmoja visapkārt. Dažreiz sievietes ķemmējās un uzsprauž sev matus. Vēl ir gadījies saost, kā kāds iesmaržojas ar smaržām vai pūšamo dezodorantu. Nu, par noslēpumainām tādas sievietes nevar nosaukt…

  4. saprotu neizpratni, jo es personīgi pat neķemmēju matus ārpus mājas, ja vien tā nav kāda tualete, kura neviens neredz, haha 😀 ja man blakus sēdētu tā manikīra meitene, es noteikti demonstratīvi apsēstos kaut kur citur vai arī aizrādītu – atkarībā no noskaņojuma 😀
    bet par to make-up klāšanu gan es daļēji saprotu – gadījumā, ja tas nav darīts regulāri. ja man būtu kāds ļooooti svarīgs cilvēks jāsatieks vai neizbēgami jāatstāj labs iespaids, un nebūtu paguvusi uzkrāsoties laika trūkuma dēļ, es arī, iespējams, neuztrauktos, ko cilvēki par mani padomās un krāsotos turpat 😀

    • Inga, bet iedomājies, ja tev jālido kaut vai tās pašas 12h, galu galā ne jau pedikīru viņa veic, īsajos lidojumos es tiešām nespēju iedomāties, ka es kaut ko tādu vektu, bet ja gadīsies kāds starpkontinentāls pārlidojums – āķis man ir lūpā, pēdas apsolos nevīlēt! 😀

      • Nu, protams, ja ļoti bieži ir garie lidojumi, tad skaidrs, ka kaut kas jādara, lai ādu uzturētu mitrinātu. Tāpēc jau Lisa tik lieliski izskatās, ka vienmēr un visur kopj ādu 🙂
        Es tik līdz šim nebiju aizdomājusies līdz kam tādam un nebija nācies arī redzēt, tāpēc iegrimu pārdomās par to, ko gan es padomātu, ja redzētu 🙂
        Man pašai garākais lidojums bijis 8 stundas, tur aprobežojos ar sejas ūdeņa smidzināšanu ik pa laikam.

  5. Pēdējo reizi (pirms gadiem septiņiem), kad es braucu sabiedriskajā transportā, man pretī apsēdās vīrietis, kas no jakas iekšējās kabatiņas izvilka desu, nazīti, no otras kabatas šnabīti un glāzīti un uztaisīja sev mazu pikniciņu – uzgrieza desiņu, iedzēra šnabīti, tā inteliģenti, ja ne +30 grādu karstums un pārbāztais transports.

    Man atkal pašai ir gadījies jautras situācijas ar make-up uzklāšanu. Ja rīta sastrēguma stundā dodos uz darbu, tad acis un lūpas es krāsoju pa ceļam, tad nu vienreiz lēni braucu kolonnā ik pa metram apstājoties, atpakaļskata spogulī krāsojos, tad jūtu, ka kaut kas nav, skaitos priešā, a priekša busiņš ar strādniekiem, šie sēž smejas (laikam par klasisko blondīni) un vēl pat mēģina iepazīties, sasmējos toreiz! 🙂

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

