Retinols kosmētikā

Palasot diskusijas, kur par ādas kopšanu runā nopietni ļaudis, uzpeld retinola nosaukums. Ir viedoklis, ka visas smukās burciņas ar labi smaržojošiem krēmiem ir pilnīgi liekas, jo no šausmām ar nosaukumu “grumbas” mūs pasargās tikai produkti ar pierādītu efektivitāti – parasti mitrinātāji, obligāts SPF, skābes un retinols.

Sākotnēji retinols tik lietots dažādu ādas problēmu ārstēšanai, piem., akne gadījumos.Pēc tam tika pamanīta arī tā pozitīvā ietekme uz grumbiņu un citu fotonovecošanās pazīmju samazināšanos. Man ir tāds skumjš joks- pumpas vēl nav pazudušas, bet grumbas jau klāt. Tad nu tieši šeit lieliski iederas retinola krēmi – divi zaķi ar vienu šāvienu. Piemetīšu darvu medus mucā – vēl joprojām nav īsti izskaidrots kā tieši retinols darbojas, bet ir skaidrs, ka tas ietekmē ādas šūnas.Ir daudzi piemēri, kur cilvēki veiksmīgi lieto retinola krēmus vairākus desmitus gadu un ar lieliskiem panākumiem. Tajā pašā laikā ir blakusparādības- sausums, ādas lobīšanās, iespējams apsārtums. Mana āda ar visu jutīgumu diezgan labi panes retinola krēmus, lai gan lietoju tos tikai kursu veidā, pie tam ik pārdienu, papildus obligāti lietojot SPF un labus mitrinošos krēmus, lai novērstu ādas sausumu. A vitamīns pārdozēšanas gadījumā ir toksisks, tāpēc retionola krēmus ir jāaizmirst grūtniecēm.

Es nepārzinu tik labi visus šos ķīmijas terminus, bet vienkārši runājot, A vitamīns krēmos ir dažādās formās. Dažāda ir šo formu efektivitāte. Latvijā brīvi nopērkamajos ekonomiskās klases krēmos A vitamīns diemžēl ir ne visai aktīvs, tāpēc, ja ir vēlme izmēģināt šo lietu nopietni, jāskatās uz ārzemju veikalu pusi vai aptiekās. Šķiet, pirmie retinolu kosmētikā izmantoja RoC, kuru krēmus arī esmu lietojusi. Diemžēl pēdējā laikā tie ir pazuduši no veikalu plauktiem. Gandrīz vienīgā alternatīva Latvijā ir franču aptieku zīmols Avene, kuriem ir divi krēmi dažādās konsistencēs. Es lietoju Ystheal+, kurš ir samērā maigs, tāpēc varu lietot arī ādai ap acīm.

Differin man izrakstīja ādas dakteris pēkšņas (man ir tikai tādas) appumpošanās gadījumā. Tā kā tas satur trešās paaudzes retionīdu- Adapalenu, tad tas iedarbojas arī anti aging jomā. Šis ir pieejams arī Latvijā, bet tikai ar ārsta recepti. Un tā tam arī vajadzētu būt -tā kā noteikti vajadzīga ārsta konsultācija, lai noteiktu, vai šis krēms ir piemērots.

Retin A (nosaukumi atšķiras dažādiem ražotājiem) gan ir nopērkams tikai ārpus Latvijas. Un tas jau ir visnopietnākais no šīs kompānijas. Man tas ir visvājākajā pieejamajā koncentrācijā, bet tik un tā ir pietiekami iedarbīgs.

Un galvenais jautājums- vai retinola krēmi darbojas? Uz visādiem ādas nelīdzenumiem un melnajiem punktiem manā gadījumā jā. Uz anti aging efektu esot jāgaida vismaz 4 mēneši. Es šos krēmus nelietoju nepārtraukti un ļoti ilgstoši. Nav tādu acīmredzamu rezultātu-no rīta pamodies un pretī spogulī skatās gludģīmītis, kas nekad nav smējies un domājis. Bet retinols priekš manis noteikti ir galvenais profilaktiskās cīņas ierocis.

27 thoughts on “Retinols kosmētikā

  1. uh smagā artilērija, es vel līdz tādai neesmu tikusi, kaut man arī tāpat – vel nav pārgājušas pumpas jau parādās ”mīmikas līnijas”. Mani ļoti baida tas kā pastiprināti jāaizsargājas no saules un tas sausums..ka tik vel sliktāk nepaliek..

  2. Man kaut kā mazliet bail no tā retinola, jo esmu lasījusi, ka uz jutīgu ādu tas reizēm atstāj visai graujošu iespadu, bet tādā gadījumā varot krēmus ar retinolu, vai Retin-A lietot kā masku, respektīvi atstājot to uz sejas uz kādām 15 minūtēm un tad nomazgāt, un tā kamēr āda pierod. Ja es pareizi saprotu, tad retinols ir dabiskas izcelsmes, bet Retin-A – sintētisks, tad jau retinols ir “maigākas” dabas.
    Bet es ceru, ka līdz kādiem gadiem 40 es varēšu bez viņa iztikt 🙂

      • Nu, jā. Profilaksei jau var lietot visādus serumus un maskas un tā tālāk un tā joprojām, bet tas retinols tomēr ir viens no iedarbīgākajiem komponentiem anti-aging lauciņā. Nezinu, jānobriest…. Kā Tu domā, vai krēmus ar retinolu varētu lietot lokāli, uz kādas konkrētas problēmzonas?

  3. O, Tu raksti arī par mani! Ļoti patika pārsktat raksts, ka tu pacel šo tēmu, bet tā ļoti uzmanīgi, paskaidro, ka ir recepšu medikamenti. Ar Differīnu arī es esmu pazīstma, tā ir laba manta, tagad par sejas ādu sūdežties nevar, bet kā tu saki, “pie appumpošanās” tas atkal iet kaujā!
    Bet nu manta agrešiva, es lobījos tā kā tāda veca koka miza 🙂

    • Es arī lobījos. Kaut gan no skābēm salonā man bija trakāk- tur pat krevele bija…brrr…. Un tas ar diezgan vieglu skābes koncentrāciju.
      Klau, a Tu kaut kādu antieidžinga efektu manīji, ja ilgstoši Differin ir smērēts?

      • Zini, man vēl tā kā tfu, tfu, tfu nav ko manīt! 🙂 Man bija sākusies veidoties horizontālā rieva, bet es ar to tiku galā vēl pirms retinola, arī vairāk sevi kontrolēju, par pārējo – man labi gēni, centos to tā arī uzturēt 🙂

      • principa es tā domāju, ka grūti ieraudzīt efektu, ja viņam īsti nav kur parādīties :))) man ar ģenētiku švaki – papīrāda, kura uz vecumu saburzās, ja nenododas ādkopībai ar degsmi :))) Un vispār- Tev vēl vecums nav pienācis to redzēt nevis gēni :))))

  4. Skaistumdienasgrāmata, man 28 sen kā, tā kā vecums ir klāt, mūsu ģimenes sievietēm bieza āda, kombinēti taukaina, man diemžēl jutīga. A differīna iedarbību uz krunkām tiešām grūti novērtēt, ja liec uz zoda vai ap nāsīm! 😀

  5. Man no Differin (arī izrakstīta izmetušos pumpiņu “piededzināšanai”) metās tādi sarkani sausinājuma pleķi. Nestādos priekšā, kā es varētu smērēt uz, piemēram, pieres noklājot visu laukumu… Ļoti brīnos par iespējamo anti-age efektu.

  6. Differinam apakšā daktere (LV atzīta dermatoloģe) ieteica parasto zilo bepantēnu smērēt – vakaros. Un no rīta SPF . Ir ļoti, ļoti labs efekts.

  7. Mana kosmētiķe vēl teica, ka iepērkot Retinola krēmus, obligāti jāpārjautā, vai šim krēmam ir īpašs iepakojums, jo Retinola aktivitāte zūd saskarē ar gaismas stariem. Man ieteica pamēģināt Atache kosmētiku. Atradu tikai interneta veikalā, Latvijā laikam nesen.
    Paņēmu dienas krēmu – bagātīgs un nerodas sausuma sajūta. Kā ieteica kosmētiķe, sāku lietot mazākas devās, lai nerodas kairinājums, bet sapratu no viņas, ja krēms tiešām satur retinolu, tad dažādas reakcijas ir iespējamas. Testerī bija pielikts klāt vēl retinolu saturošas kapsulas, iečekoju viņu mājas lapu, tur krievu valodā teikts, ka satur 2% retinolu. Kā Jūs domājat, tas ir iespējams?

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

