Blogā jauna rubrika – zaļāks skaistums

Lai kā es mīlētu komiksu varoņus, šī rubrika nebūs par Halku. MADARA Cosmetics pasākums bija ļoti iedvesmojošs. Un tieši tā radās ideja eksperimentam – mēnesis no manas dzīves, mēģinot atrast zaļākas un sastāvā dabiskākas alternatīvas man ierastajiem skaistumkopšanas produktiem.

Gribu nospraust arī kaut kādas robežas, kas veidos šī eksperimenta pamatu. Bio, eko, zaļā, dabīgā kosmētika- apzīmejumi, kas jauc prātu. Eksperimentam izvēlēšos kosmētikas līdzekļus gan ar pasaulē atzītiem sertifikātiem, gan vienkārši dabiskāku un draudzīgāku sastāvu bez parabēniem un SLS.

Man šķiet, ka esmu piemērota šī eksperimenta veikšanai ar veselīgo skepticismu, bet pozitīvu noskaņojumu. Un man ir sajūta, ka tieši šāda vēlme arī apvieno dabiskās kosmētikas fanātus. “Jā, es apzinos, ka man nav taisni mati un ir sīkas krunciņa, bet es apzināti esmu izdarījis izvēli lietot dabīgus produktus un ar nedabīgiem produktiem sasniegts rezultāts man nav vajadzīgs”.

Man nepatīk galējības, tāpēc man šķiet svarīgi tādās nekrist, bet visu izvērtēt ar vēsu prātu. Dabīgās eļļas var izraisīt alerģiskas reakcijas, tās daudz vairāk aizsprosto poras salīdzinājumā ar minerāleļļu. Absurdi, ka cilvēkam, kas cīnās ar pumpām, nākas uzklausīt “dabas draugu” zinošos uzbrukumus, ka visas problēmas no ķīmijas, kuru tas lieto. Vai arī pumpas “no ķīmijas” ir slikti, bet no dabīgās kosmētikas ir ” ķermeņa pašattīrīšanās”. Tāpēc eksperimentu veikšu maksimāli objektīvi, bet kā jau teicu – ar pozitīvu skatu zaļajā skaistumkopšanā.

Esmu eksperimenta sagatavošanas fāzē, jo nav nemaz tik viegli atrast alternatīvas visiem produktiem, kurus lietoju ikdienā. Piemēram, smaržas? Varbūt tās var aizvietot ar smaržīgāku ķermeņa krēmu? Dekoratīvā kosmētika – minerālu kosmētika? Un matu kopšana -ak, vai, nu negribu es salmu čupu uz galvas, kamēr atradīšu ko labu.

Mīļie lasītāji! Vēlos uzzināt jūsu viedokli, atbildot uz diviem jautājumiem. 1. Kāda ir jūsu attieksme pret dabīgo kosmētiku? 2. Vai varat ieteikt kaut no dabīgās kosmētikas šim eksperimentam?

31 thoughts on “Blogā jauna rubrika – zaļāks skaistums

  1. Vispar super eksperiments 🙂 atbildot uz jautājumiem : 1. attieksme laba, bet stipri jāpēta sastāvi, bail no eļļām.2. matiem, noteikti, keune so pure, tā gan nav eko bet bez parabeniem un sls gan. No dekorātīvas neko nemācēšu ieteikt, man tas neaizrauj 🙂

    • ar dekoratīvo vispār, pat ar manu minimālista pieeju ,problēmas. Piem., vai vispār ir dabiskas tušas? Es jau neko daudz neprasu, bet vismaz konsīleri un tušu tomēr gribētos 🙂 Savādāk pārāk dabiskais mans izskats varētu būt..hmm..neierasts, teiksim tā 🙂

  2. Mana attieksme ir visnotaļ pozitīva, bet bez fanātisma. Ir produkti, kurus lietoju un kuri man diezgan labi patīk. Tā pati Madara – moon flower tonējošais fluīds. No sejas kopšanas produktiem man ļoti patika REN produkti jutīgai ādai – viņi arī nepievieno parabēnus, sintētiskas smaržvielas, minerāleļļu u.tml. Igauņu kosmētika JOIK arī, man šķiet, pozicionējas kā “dabīga” – viņiem ir ļoti foršs ķermeņa skrubis, kā arī sāļi kāju peldēm. Man arī ļoti patika Dr.Hauschka attīrošais pieniņš un toniks.
    Kas attiecas uz dekoratīvo kosmētiku, esmu dzirdējusi, ka daudziem patīk Lavera produkti (Stockmanā ir), bet pati neesmu lietojusi. Viņiem, man šķiet, tur ir gan tonālie, gan konsīleri, gan ēnas, tušas un zīmuļi.

    • Joik man patīk, atvedu no Igaunijas. Bez dekoratīvās kosmētikas, man trūkst maskas, kaut kāds serums, skrubis (man neder rupji skrubji). Sākšu komplektēt arī ķermeņa krēmu, rokām, kājām krēmus.
      Dr. Hauschka pieniņš tieši ir kandidātu sarakstā, paldies par ieteikumu 🙂

      • Tam pašam REN ir diezgan liela serumu izvēle, bet es nezinu cik daudzi no viņiem vispār pie mums pieejami. Laverai ir skrubīši un maskas. Manai draudzenei bija Lavera skrubis, bet viņai viņš likās pārāk rupjš. Dr.Hauschka ir ļoti maigs skrubis, viņu pat grūti nosaukt par skrubi, drīzāk tāda kā putriņa, bet attīra viņš diezgan labi.

  3. Attieksme ir ļoooti pozitīva! Lasu, ka par dekoratīvo te slikti izsakās. No tušām ĻOTI patīk šī: http://iherb.com/p/16626?rcode=tib189 tiešām skaistas skropstas, turas arī ilgi un nesaķepina nu noteikti.
    Bet tā…ir ļoti daudz no eko, kas ir labs.. Pērku gan Latvijā – Madaru, gan Natura Siberica, Baikal Herbals, gan sūtu no tā paša iherb.com 🙂

  4. Interesants eksperiments, sekošu ziņkārīgi līdzi. (:
    Atbildot uz jautājumiem:
    1. Lietoju tikai eko kosmētiku vai arī ja ne eko, tad izvairos no SLS, minerāleļļām, parabēniem un ķīmiskajām matu krāsām. Grēkoju ar nagu lakām. Iemesls eko kosmētikai manā gadījumā nav vis zaļā reliģija, bet gan dažādas problēmas ko rada ķīmiskā kosmētika un tas ka eko kosmētika uz mani tiešām iedarbojas pozitīvi.

    2. Smaržas Farfalla http://www.suvarna.co.uk/naturalorganicperfumefromfarfalla.html
    2. Matu kopšanas līdzekļi Faith in nature, Phyto.
    3. Ādas kopšanas līdzekļi Neal’s yard remedies. Man īpaši patika Power Berry sejas mitrinošais fluīds.

    • šajā gadījumā nepaspēšu iepirkt visu interneta veikalos, jāskatās, kas te pie mums ir, bet liels, liels paldies par padomiem! Par matu krāsu es laikam atkritīšu- negribu es ar hennu krāsot. Pēc tam jau citas krāsas matus vairs neņems…

  5. Eksperiments solās būt interesants! Atbildot uz jautājumiem, tagad mana interese pret dabīgo kosmētiku aprobežojas ar to, lai tā darbojas labāk vai vismaz tikpat labi par parasto, savādāk es neredzu jēgu, jo neviens pētījums nav atradis tiešo saikni starp, piemēram, SLS kosmētikā un to izraisītām slimībām.

    Pēdējā laikā skatos uz Uoga Uoga (www.uogauoga.lv), ielūkojies, iespējams kas iekrīt sirdī.

  6. Esmu “tīrās” kosmētikas piekritēja, taču galvenais, lai sastāvā nav parabēnu, SLS, minerāleļļu utml. Matiem, kas man ir tiešām bieži krāsoti un bojāti, ideāli der “Natura Siberica” produkti matu kopšanai (matu krāsa ilgāk turās, āda neniez, mati mazāk krīt un lūzt, jo SLS ir tieši tas, kas izskalo matu krāsu ātrāk, piemēram), sejas tīrīšanai lietoju “Bioderma” micelāro ūdeni (to nemainīšu ne pret ko “zaļāku”, jo neko labāku neesmu mēģinājusi un atradusi ne tik), sejas krēmi un acu krēms arī no “Natura Siberica”. Sastāvs ļoti labs ne tikai no “tīrības” viedokļa, bet arī no aktīvo sastāvdaļu viedokļa, kas tiešām pozitīvi iespaido manu taukaino/jaukta tipa ādu. Es gan ilgi svārstījos, pirms pirku “Natura Siberica” sejas krēmus, jo tomēr preces kvalitāti vērtēju arī pēc cenas kategorijas, un šie krēmi ir lēti! Dušas želeja arī no “Natura Siberica”, dziļai sejas attīrīšanai – sejas ziepes/ skrubis arī no “Natura Siberica” 🙂 Principā šī ir tā kosmētika, kas ir tiešām kvalitatīva, “tīra” vairāk vai mazāk un makam draudzīga. Ķermeņa skrubjus mīlu “Stendera”, ķermeņa ādas mitrināšanai jau cik atceros, izvēlos bērnu kosmētiku, šobrīd tā ir “Biotēkā” nopērkamā “Logona”. Agrāk man bija svarīgs zīmols, tagad – sastāvs. Kopš ģimenē ir bērns, lietojam uzturā maksimāli “tīru” pārtiku, “tīru” kosmētiku un sadzīves ķīmiju.
    Par skropstu tušām runājot – izmēģināju eko sertificēto “Green People”, ņemšu vēl! Tā nebirst, neķep, acis nesūrst, kā tas bija pēdējā laikā no iecienītās “Elizabeth Arden” skropstu tušas. Konkrēto skropstu tušu iegādājos feelunique.com. Es gan nesaucu sevi par “Tīras” kosmētikas fanāti, vienkārši visu izvēlos pēc iespējas draudzīgāku sev un videi. Kaut kā tā 🙂

  7. Vēl piebildīšu par:
    1. dekoratīvo kosmētiku pamazām arī es nomainu uz pilnīgi dabīgu, tātad, kā minēju, “Green People” skropstu tuša tiešām laba. Uzacu zīmulis ir no “Sante”, turās visas dienas garumā. Tonālos un pūderus izvēlēšos tieši no “Lavera” vai, ja rocība ļaus – BellaPierre.
    2. nagu lakas tieši no “Mavala” ir diezgan “tīras”, pašai ļoti patīk. http://www.feelunique.com pērku: “Mavala nail colours are toluene, formaldehyde, DBP, collophane, paraben, camphor, animal ingredient and heavy metal free.” Piemēram – šādi komplektiņi: http://www.feelunique.com/p/Mavala-Trio-Set-Grace.

    Un vēl – tas, ka dabīgas kosmētikas piekritējas un lietotājas izskatās pelēki, neinteresanti, pat nekopti, manuprāt, ir sens stereotips 🙂

  8. Par nagu lakām gan nevarēšu komentēt, bet lietoju Natura Siberica šampūnu un kondicionieri krāsotiem matiem. Tā jau bija ok, bet maniem plānajiem matiem kaut kas mazliet pietrūka, jo tie nebija tik spēcīgi un vijīgi kā gribētos. Būs jāpamēģina kondicionieris no citas, barojošākas sērijas. 🙂 Pirms tam lietoju Naked Colour šampūnu un kondicionieri (tie gan ir tikai 97% “zaļi”, bet arī nesatur SLS), šis komplektiņš man patika labāk.
    Ķermeņa kopšanai nu jau kādu laiku esmu iecienījusi Cocovogue (jaunajā nosaukumā Cocos Code) avokado pieniņu vasarā, savukārt ziemā, kad prasās barojošāku kopšanu, lietoju tās pašas firmas avokado ķermeņa eļļu. Poras neaizsprosto un ļoti labi iesūcas ādā, un vēl tik forši smaržo! 🙂
    Tā kā esmu dzīvniekmīle, tad man pluss ir arī tas, ka šie produkti nav testēti uz dzīvniekiem un nesatur dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļas.

Komentēt

WordPress.com blogs.

