Veselīgie našķi

Man nav vājība uz šokolādi, konfektēm vai tortēm. Bet es katru dienu varētu ēst visu, ar ko no bērnības mani ir lutinājušas ome un mamma – mājas plātsmaizes ar rabarberiem un mazas, karstas kanēļmaizītes. Piedāvājiet man mājās gatavotu brauniju vai Kūkotavas lielo šokolādes cepumu – es neatteikšos. Lai kā man tas viss patiktu, ikdienā tomēr cenšos izvēlēties veselīgākus kārumus. Par to tad arī šodien parunāsim. Tāpat mana alternatīva gāzētajiem dzērieniem un kafijai, kuru es noteikti dzeru par daudz.

naskiVīrusu sezonā regulāri lietoju Goldberry Smiltsērkšķu nektāru, kas man ļoti garšo. Nezinu, cik daudz aktīvās vielas tiešām tur saglabājas apstrādes un uzglabāšanas procesā, bet man patīk. Cena Ls 0.95 pārtikas veikalos.

L`Ardennaise piedāvā dažādus ievārījumus bez cukuru, kuri sabiezināti ar augļu dabīgo sulu un pektīnu. Mana izvēle – ķiršu ievārījums brīvdienu rītiem pie auzu pārslu putras. Nopērkami Gastonome. Cena ap Ls 3.

BioGraph organiskie saldumi ir lieliska alternatīva končām. Melleņu kubi sastāv no tikai no melleņu un ābolu sulas, cukura un pektīna. Saldumiem ir aptuveni marmelādes tekstūra. Nopērkami eko veikalos, piem., Abra. Esmu redzējusi ari Berga Bazāra tirdziņā. (Abrā vakar man iedeva nogaršo cita ražotāja rabarberu-ābolu saldumus- arī ļoti garšīgi).

naskis5

Bērnības nostaļģija- žāvēti āboli. Mana ome diemžēl vairs tādus netaisa, tāpēc izvēlos lauku saimniecibā “Kurzemnieki” gatavotos. Ls 1.90 Abrā.

Katru nedēļu es pērku 100 g mandeles un nelielu iepakojumu ar žāvētiem augļiem. No rīta, gatavojot kafiju, apleju ar ūdeni dienas devu (tā rieksti atdzīvojas un kļūst vieglāk uztverami mūsu organismam). Parasti riekstus iegādājos Gastronome, bet man ļoti patīk arī organiskās Crazy Jack dateles, kuras ir jau sagatavotas ēšanai, tā kā derēs arī mazai uzkodai  ceļā. Pie tam šīs dateles nav sausas, bet mīkstas un sulīgas. Cena nedaudz zem Ls 3.

naskis6Kā jau teicu, esmu nelabojams kafijas maniaks. Tāpēc cenšos vismaz dažas reizes dienā kafiju aizvietot ar tējām. Lūk pēdējā laikā iecienītākās tējas.

teja

Pukka Night Time tēja ar nomierinošiem augiem, tiešām lieliska pirms gulētiešanas. Bet noteikti lietot ar piesardzību, ja mājās ir kaķis. Cena ap Ls 3.50.

Greenfield Milky Oolong – mūsu iecienītākā budžetam draudzigā tēja. Tiešām lieliski sabalansēta garša ar nedaudz dūmu un krējuma piegaršu. Normāla beramā tēja, kas safasēta auduma maisiņos un katra iepakota atsevišķā paciņā. Cena ap Ls 1.70.

teja2

Kusmi tea ir liels cienītāju pulks. Manā ikdienā labi iedzīvojusies Kusmi Tea Detox ar mate, zaļo tēju un citronzāli. Labi sabalansēts aromāts, sniedz enerģijas lādiņu dienas vidū. Cena ap Ls 12. Nopērkama Elkor Food &Wine.

dzervenu sula

Kaut kādā sporta blogā lasīju, ka pēc treniņiem vēlams dzert dzērveņu sulu. Man gan jādomā, ka cilvēkam, kas spēj dzer tīru sulu, ir dzelzs iekšas. Es vienkāršoju un pievienoju Z/s Strēlnieki ražoto dzērveņu sulu ūdenim laima vietā. Cena ap Ls 2 Rimi zaļo ēdienu nodaļā.

Kādi ir jūsu atklājumi veselīgu našķu jomā?

21 thoughts on “Veselīgie našķi

  1. Cik interesanti 🙂 Man arī ļoti garšo smiltsērkšķu dzēriens – varētu dzert litriem. Es arī pēdējā laikā piedomāju pie garšīgām uzkodām. Esmu nelabojama saldummīle, tādēļ kaut kas salds man ir dzīvības un nāves jautājums, tikai jāmēģina to pasākumu padarīt mazāk kaitīgu, lai vingrošanai vispār būtu kāda jēga.
    Katru rītu cenšos ēst auzu pārslas, bet klāt pievienoju rozīnes, žāvētas dzērvenes un goji ogas. Kopā viss sanāk ļoti garšīgi, pat ja piena vietā lietoju ūdeni. Vēl man pie sirds iet žāvētas dateles un vīģes – mierīgi var aizvietot “kaitīgos” saldumus.
    Pukka tējas man arī ļoti garšo 🙂 No tējām es nesen esmu uzsēdusies uz genmaicha – zaļā tēja ar ceptiem rīsiem (ārkārtīgi garšīga).

      • Nē, neesmu gan. Man kokosriekstu ūdens ir trauma. Ceļojuma laikā pa Indiju tur visur varēja nopirkt kokosriekstu ūdeni, pavisam svaigu, jo tieši pēc iegādes riekstam tika nocirsta cepurīte un ielikts salmiņš. Mēs viņu tur pirkām, bet vienā brīdī man kaut kā vairs negaršoja, tāpat kā cukurniedru sula, tādēļ pie mums pat neesmu meklējusi.

  2. Milky Oolong tikai 1.70???!!! Kur?!
    Vēl nesen izgrebu pēdējo karoti no bundžas un gāju meklēt, izŗadas, ka 100 gr. maksā 8-10 Ls (sveramā) (līdz šim vienmēr dabūju to kā dāvanu, līdz ar to tējas cena nedaudz pārsteidza)..noskopojos un nopirku tikai 50 gr.
    Bet jā, tā ir fantastiska! Varētu teikt, ka nu jau kā piecus gadus mana favorīte.

  3. Man garšo milky oolong tēja 🙂 Tā kā cenšos samazināt uzņemto ogļhidrātu daudzumu, esmu atklājusi Corny firmas batoniņus, kas sastāv tikai no riekstiem un (pavisam drusciņ) šokolādes. Saucas Corny nussvoll. Katrā batoniņā tikai 10 g ogļhidrātu 🙂

  4. Interesani paskatīties arī ir kādi ir citiem iecienītākie našķi, pasmelties idejas.Pati esmu nelabojama saldummīle, tāpēc arī piediomāju pie veselīgiem našķiem. 🙂
    Esmu jau pieradusi savu našķi gatavot pati – auzu pārslu batoniņi ar medu.

    Ņemu vienkārši auzu pārslas, pielieku nedaudz riekstus vai kādu žāvēto augli un pēctam apleju to visu ar medu, lai auzu pārslas būtu ar medū. Kad masa gatava lieku cepties 180 grādu temperatūrā uz apmēram 20 min, bet jāskatās lai nepiedeg.
    Gatavo sadalu dienas devās apmēram, viena parastā musli batoniņa izmērā.

    Ja gadījumā mājās ir aizķērusies kāda kārbiņa ar melleņu kubiņiem, varētu lūdzu pateikt cik tur daudz kalorijas ir iekšā. Saprotu, ka visas sastāvdaļas ir dabiskas, bet tomēr… (gribētos izmēģināt)
    Našķojoties veselīgi arī jābūt uzmanīgai ar kalorijām 😀

  5. Ļoti garšīgi ir arī Upeņu kubi. Ņammm…
    Bet piebilstot par dzērveņu sulu, es esmu viens no tiem cilvēkiem, kas var iedzert tīru, protams, samērīgos daudzumos, bet varu, garšo. 😀

  6. Nevarēju atbildēt augšā, tādēļ rakstu šeit. Nē, ne visi ceļojumi beidzas ar ēdienu traumām 🙂 Man garšo ļoti daudzas lietas un vienmēr esmu gatava nogaršot ko jaunu (īpaši jau ceļojumos), bet gadījums ar kokosriekstiem (un cukurniedrēm) ir viens no retajiem izņēmumiem.

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

