Pavasari sagaidīt labākā formā. 10. nedēļa

Pat pārbaudīju kalendārā, jo likās, ka pavisam nesen rakstīju iepriekšējo atskaiti. Jā, tiešām- 10. nedēļa ir pagājusi un joprojām sekoju brīvajam režīmam, kad nodarbības izvēlos nevis pēc kāda noteikta grafika, bet pēc pašas vēlēšanās. Gandrīz vienmēr tas ir kaut kas no Shaun T repertuāra – Insanity nodarbības vai Hip Hop Abs, ko pietaupu brīvdienu laiskajam noskaņojumam.

Ir man sanācis arī izlaist pāris dienas dēļ dīvainām sāpēm, karstā ūdens trūkuma mājās vai slinkuma, bet pagaidām pieturos pie pieciem treniņiem nedēļā. Nu ir tādas dienas, kad nav spēka nekam- tikai ieritināties gultiņā un lasīt grāmatu. Viena no metodēm, kas palīdz, ir pateikt sev, ka ir tikai jāieslēdz programma un jāpamēģina. Ja pēc 10 minūtēm tiešām iekšējā sajūta saka, ka jāmet miers- lai tā būtu. Tā es pamēģinu 10 minūtes no vienas, 10 minūtes no otras, izslēdzu, bet esmu ieguvusi 20 sportiskas minūtes. Arī tas ir labāk nekā nekas!

Šajās nedēļās paspēju izmēģināt arī ko priekš sevis jaunu – diētu! Mana kolēģe, ar kuru kopā esam uzsākušas šo sportisko projektu, man ļoti godbijīgi kā ģimenes relikviju nodeva savu grāmatu –  A. Agatston “Sautbīčas diēta”. Es nekad neesmu ieturējusi nekādas diētas, ja neskaita veģetārismu, kas tomēr ir dzīvesstils un domāšanas veids. Diēta darbojas- ziņas no drošiem un tieviem avotiem. Sautbīčas diēta ir vairākos posmos, kur pirmajā ir pilnīga atteikšanās no augļiem un bīstamajiem ogļhidrātiem, bet pēc tam OH tiek pievienoti veselīgās formās (pilngraudu maize, pasta, brūnie rīsi) un saprātīgos daudzumos. Kamēr iepazinos ar grāmatu, sekoju pašas izveidotam Sautbīčas variantam – no rīta kaut ko OH, piem., auzu putru, bet pēc tam tikai liesas olbaltumvielas, dārzeņi, rieksti. No augļiem greipfrūts  otrajās brokastīs. Un, jā – beidzot svari rādīja mazāk. Pie tam tikai ar šādu diētas variantu es redzēju to nereālo skatu, kad vēders ir superplakans un gandrīz vai pielipis pie mugurkaula.

Vienīgais, kas man šajā diētā nepatīk, ir lielais dzīvnieku valsts uzturvielu uzņemšanas daudzums – visi piena produkti, gaļas, zivis… Mans mērķis ikdienā vienmēr ir bijis ēst pēc iespējas mazāk šādu lietu, bet šī diēta visu pavērš pretēji.

Tā nu sanāca, ka pēc nedēļas diēta nojuka. Kolēģes vārda dienas svinības… Ko darīt, kad jauks cilvēks ir mājās sagatavojis divas tortes, no kurām man drīkst tikai tunci, kurš sāļajā tortē ir šķiedru līmenī? Kā jūs tiekat galā ar šādām situācijām, kad ēst kaut  ko negribas, bet atteikties neērti? Negribas taču būt riebeklei, kaut arī ar plakanu vēderu.

Nobeigsim uz pozitīvas nots. Neitrāla persona norādīja, ka man mainījusies kāju forma un ir glīts izliekums, kas norāda uz skaistu muskuļu veidošanos. Nopētīju sevi spogulī un tiešām – ir! Tad visi tie pietupieni nav bijuši velti!

Un nu jūsu kārtā – īpaši gaidu atskaiti no Elīnas, kas, pēc maniem aprēķiniem, tūlīt finišēs ar Insanity otro nedēļu!!!!

7 thoughts on “Pavasari sagaidīt labākā formā. 10. nedēļa

  1. Atskaitos 🙂 Pati nespēju noticēt savai apņēmībai, bet tiešām tūdaļ būs noslēgusies otrā nedēļa – nav izlaista neviena diena. Vienreiz gan man sanāca komiski… Vienu dienu pārrodoties mājās jutos tik nogurusi, ka no 7 – 8 nolēmu nosnausties (vingrošana man parasti sākas astoņos). Rezultātā pamodos pusvienpadsmitos… Neko, stiepu sporta bikses kājās un vingroju 🙂
    Man pagaidām nav tādu īpaši uzskatāmu rezultātu, bet nelielus uzlabojumus jūtu – pirmkārt jau tas, ka jūtos spēcīgāka un ķermenis kopumā kļūst stingrāks.

    • Super! 🙂
      Man arī ir sajūta, ka viss ķermenis ir kļuvis stingrs.
      Vakar taisīju Cardio Recovery un domāju, vai tiešām ir kāds, kas spēj tās pozas izturēt tik ilgi? Man sanāk ik pēc brīža piecelties un tad atkal turpināt -es runāju par to izklupienu un pietupienu izturēšanu.

      • O, jā, es ļoti labi saprotu par ko Tu runā 🙂 Es arī ik pēc brīža paceļos augstāk, jo tāda sajūta, ka tūdaļ, tūdaļ visas stīgas plīsīs 🙂

  2. Man jau šķiet, ka vajag ļoti lielu gribasspēku, lai treniņu grafiku piekoptu praksē.
    šodien parēķināju, ka man jau ir 11. nedēļa un ir pienācis lūzuma punkts – iepriekšējās nedēļas katru darbadienu veltīju 1h treniņam, bet 11. nedēļa man bija liktenīga – salūzu un veltīju treniņiem tikai 2h – man kaut gan vēl ir šodiena un rītdiena, lai kompensētu 3h treniņu iztrūkumu šonedēļ, bet ir diezgan liels slinkums.

    Iespējams, ka mani jau paspējusi piemeklēt pavasara depresija vai kas tamlīdzīgs, bet ceru, ka izdosies to atgaiņāt. Pagaidām cenšos to izdarīt ar veselīgāka uztura palīdzību, jo ir aizdomas, ka regulāra pārēšanās arī to miegainību un slinkumu uzdzen.

    • Tas jau varētu būt arī ieilgušās ziemas sagurums – man pavisam noteikti ir samazinājies enerģijas līmenis.
      Par to pārēšanos- kad nedēļu pieturējos pie zema OH daudzuma, man izpalika strauji enerģijas kāpumi un kritumi pēc ēdienreizēm. ‘īpaši izjutu slikto OH ietekmi pēc manis aprakstītajām svinībām – momentā miegainums un vakara pavingrot bija tik grūti it kā būtu kaut kāds resnītis!

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

