Cīņa ar pumpām – mana mini pieredze

Man ir palaimējies, ka pat pusaudžu gadus pārdzīvoju bez ievērojamām ādas problēmām. Arī tagad pumpas man ir reti, un to parādīšanās parasti saistās ar ciklu vai arī alerģiskām reakcijām pret ēdienu (pārāk daudz C vitamīna, 3 dienu pārtikšana no šokolādes-banānu-zemesriekstu kūkas) vai iepriekš neizpētītu kosmētiku. Tāpēc pamatīgu šoku man izraisīja sāpīgas zemādas pumpas sejas sānu daļā un uz zoda, kas parādījās pirms pāris mēnešiem. Tas sakrita ar manu slimošanu. Sagadīšanās vai likumsakarība – manu izmisumu tas nemazināja, tāpēc strauji pamainīju ādas kopšanas programmu. Uzreiz varu pateikt, ka problēma nu jau kādu laiku ir likvidēta, bet turpinu preventīvus pasākumus, lai tas neatkārtotos.

acne_skin_care

Kā pienākas 21.gadsimtam, vispirms problēmas risinājumu meklēju internetā, noskatoties neskaitāmus ar akni saistītus video. Godīgi sakot, manās acīs šie cilvēki ir varoņi. Dienu no dienas cīnīties ar šķietami neuzveicamo ādas problēmu, kas ietekmē pilnīgi visas dzīves sfēras! Un ja pavisam godīgi – neskatoties uz visu manu bezaizspriedumu dzīves uztveri, cilvēkam ar pumpām un rētām klātu seju tiešām ir jāizdara daudz vairāk, kaut vai lai atrastu darbu vai dzīves partneri. Nu tā tas vienkārši ir! Tāpēc – cepuri nost un nepadoties!

Tā nu es sapratu, ka mans gadījums vēl nepavisam nav tas trakākais un pievērsos rīcībai. Sejas attīrīšanu īpaši nemainīju, bet no krēmveida līdzekļiem pārgāju uz Āzijas sejas attīrīšanas sistēmu ar hidrofīlo eļļu un ūdeni. Nekāds toniks, bet uz problemātiskajām vietām lokāli lietoju salicilskābes šķīdumu, kurš ir nopērkams jebkurā aptiekā un palīdz uzturēt tīras poras, izsausināt pumpas un novērst jaunu nesmukumu rašanos. Lūk pie Zandas var palasīt viņas pieredzi ar šo produktu.

Tāpat uz “pumpu periodu” paliku malā smagākus sejas krēmus un smagos SPF filtrus, kas klasiski “aizsit” poras. Ikdienā izmantoju Maybelline Dream Pure BB (vienlaicīgi ārstē pumpas, aizsargā no saules, mitrina un izlīdzina sejas toni). Otrs mans iecienītais sejas krēms tad un arī tagad ir Avene Hydrance Optimale Light Hydrating Cream SPF 20, kas ir brīnišķīgs, lielisks un vienkārši labs sejas krēms, īpaši piemērots man vasarā, kad āda kļūst kombinēta un prasās kaut ko vieglāku. Tas momentā iesūcas āda, mitrina, piemērots jutīgai ādai, neaizsit poras, un, protams, SPF 20 – ideāli ikdienai. Lūk arī Sugarmakeup atsauksme, ja vēl nenoticējāt, ka krēms ir lielisks. Vēl tikai gribu piebilst, ka SPF ir obligāts, lai nerastos pigmentācija no aktīvajām dažādu līdzekļu sastāvdaļām.

Runājot par pigmentāciju – pēdējais cīņas posms. Pēc pumpām man ļoti ilgi ir redzami tumšāki pleķīši, kuri paliek vēl ilgāk, ja nelietoju krēmus ar SPF. Un tieši šo problēmu palīdz atrisināt bildē redzamais apgāztais ķobītis. Tur iekšā ir nu jau viena no manām mīļākajām maskām – Gigi Solar Energy Mud Mask. Oriģinālajā iepakojumā maska izskatās šādi:

gigi_solar_energy_mask

Tā ir domāta taukainai ādai ar izteiktām porām, bet lietojot lokāli, man tā der ideāli! Nopietni – esmu sajūsmā (katru reizi jums to atgādinu, ka sajūsmā par kosmētiku esmu (pārāk) reti)! Informācija par šo brīnummasku cirkulē krieviski rakstošajā blogosfērā. Lūk konkrēti atsauksme no Ninfeo, pēc kuras es iedvesmojos pirkumam. Tur viss ir ļoti labi aprakstīts, kam maska domāta, kas sastāvā, kā lietot, kādi rezultāti. Īsumā – gaišas krāsas dubļu maska ar ļoti bagātīgu ārstniecisko sastāvdaļu klāstu – ihtiols, jods, timiāna, eikalipta eļļas, minerāli, kas kopumā sniedz izteiktu antibakteriālu, pretiekaisumu, uzsūcošu efektu. Uzklājot šo kodīgo (jā, kož-nemelošu) masku, konkrētajā ādas laukumiņā paātrinās asinsrite un tieši uz šī efekta rēķina brīnišķīgi uzsūcas šie riebīgie tumšie ādas pleķi, kas palikuši pēc pumpām. Pleķi gan nepazudīs pēc vienas reizes, bet sistemātiski lietojot, efekts ir acīmredzams. Tāpat jāatzīmē, ka maska, regulāri lietojot, labi attīra poras. Lai gan man ir jutīga āda ar noslieci uz kuperozi, pēc maskas nav nekādu apsārtumu vai nepatīkamu sajūtu, arī ādu tā nesausina. Masku uz nesmukajām vietām lietoju 3-4 reizes nedēļā bez jebkādām problēmām.

Latvijā masku tā arī neatradām, tāpēc ar draudzenēm pasūtījām internetā lielo 250g iepakojumu, kuru sadalījām pa burciņām. Trauciņu esmu atvērusi ļoti bieži, maska nav sakaltusi, tā kā šāda darbības shēma ir lietojama, ja nav vajadzīgs tik liels tilpums vai tas ir par dārgu vienam cilvēkam. Cenu īsti neatceros, bet, šķiet, bija ap Ls 25. Noteikti pirkšu vēl.

Tieši šajā posmā atradu noputējušu deguna poru attīrīšanas plāksteru (nose strips) kastīti, kuru izmēģināju kompleksajā cīņā pret ādas nesmukumiem. Tik neestētiska atkarība man vēl nav bijusi! Ja man pirms tam likās, ka manās poras ir samērā tīras, tad tagad bez šiem plāksteriem es nevaru dzīvot! Diemžēl Drogās neko līdzīgu neatradu – kur, kur Rīgā ko tādu var nopirkt? Plāksteri komplektā ar Gigi masku dod vienkārši perfektu rezultātu.

Un nobeigumā garajam rakstam atgādināšu dažas lietas, kas jāievēro, ja vēlamies skaistu un tīru ādu. Regulāri notīrīt telefonu. Spilvendrānas maiņa. Seju slaucīt katru reizi tīrā dvielī un nelietot atkārtoti (vai izmantot papīra salvetes). Uzmanīties ar visiem neskalojamiem matu kopšanas produktiem, vislabāk, lai mati neskaras pie sejas. Negrābstīties ap seju!

Labprāt uzklausīšu jūsu pieredzi par efektīviem produktiem!

19 thoughts on “Cīņa ar pumpām – mana mini pieredze

  1. Man laikam ir līdzīgi – āda nav briesmīga, bet no dažiem pārtikas produktiem visādi brīnumi uz sejas sametas. Īpaši no šokolādes, bet ko darīt, ja garšo? Un runājot par matu produktiem, agrāk dušā masku vai kondicionieri skaloju laukā kā pēdējo, līdz pamanīju, ka muguras augšdaļa cilvēkiem vairs nav rādāma. Secināju, ka tas no matu barotājiem, jo, kaut arī noskalo, viss labums paliek uz muguras un bez kārtīgas dušas želejas devas nost nenāk. Pat zināt negribu, ko es matos zieķēju…

    • Par matu maskām Tev pilnīga taisnība – es vienmēr pēc matu maskas pamatīgi berzēju muguru. Un par muguru man atsevišķs stāsts. Vienā brīdī no tīras tā kļuva par katastrofu. Ārsti uztaisīja visas iespējamās analīzes, tīrīja aknas, kuņģi ar homeopātiju, antibiotikas. Atrisinājumu atradu, diemžēl, pati. Mana āda uz muguras bija kļuvusi problemātiska un katastrofāli nepanesa eļļas, ko lieto masāžās. Ne minerālu, de dabīgās, ne dārgas, ne lētas. Pilnīgi izslēdzot šīs eļļas mirklī viss atrisinājās. Bet es joprojām nedrīkstu uz muguras smērēt nekādus krēmus un pēc sporta man arī jāpievērš īpaša uzmanība tieši mugurai, savādāk vienā setā aizsit ciet poras.

  2. Mana seja diezgan stirpi mainijās, kad no pusaudzes ādas tā kļuva par pieauguša cilvēka ādu. Ja tajās bildēs, kuras redzamas rakstā mana seja izskatās katastrofāli, tad tagad tik briesmīgi nav. Protams, pumpas metas un salicilskābi lietoju tāpat, jo labāka nekā nav lai cīnītos ar zemādas pūtītēm.
    Paklau, nopietni no treknajām maskām un kondicionieriem tādas problēmas rodas uz muguras? Un es visu laiku domāju, kāpēc man uz muguras, tieši plecu rajonā tik izteikti izsitumi un citas lietas. Nu atklājums! Paldies, meitenes!! 🙂

    • Jā, jā – uzmanīgi ar matu produktiem. Bet ja uzmanīgi palasa instrukcijas, balzamus un maskas rekomendē lietot uz ar dvieli pasausinātiem matiem. Ja pasausināšu un tad likšu matos, droši vien arī uzspraudīšu augšā ar sprādzi, lai iedarbojas. Tas variants, lai izvairītos no nepatikšanām.
      No dažiem matu serumiem man bija pumpas kakla sānos, kur mati ikdienā skaras klāt-arī jāuzmanās.

  3. Lai cik tas jocīgi nebūtu, man visas ādas nebūšana pārgāja tieši tad, kad es pārstāju lietot visus agresīvus tīrīšanas līdzekļus un sejas maskas. Seju attīrīju tikai ar pieniņu un losjonu, skrubjus, skābju maskas un tamlīdzīgas lietas pārstāju lietot. Tagad gan lēnām, vismaz maskas es atsāku lietot, jo vasarā mana āda taukojās pastiprināti. A un vel jā, man arī pumpas metās no šokolādes :((

    • Šokolādes bēdu māsas 🙂
      Es nekad neesmu lietojusi agresīvus ādas tīrītājus, jo man jau tā jutīgā āda un apsārtums, un tā :)Bettaisnība Tev ir, jo agresīvāk attauko, jo vairāk āda cenšas kompensēt un sataukot

  4. Man parasti pumpas mēdz parādīties uz zoda, reizēm arī uz pieres, bet parasti tas saistīts ar ciklu, vai arī no nepiemērotas kosmētikas. Tā cīņa man ir vairāk, vai mazāk tāda taustīšanās pa tumsu 🙂 Pagaidām, labākais, ko esmu atradusi ir Elizabeth Arden astoņu stundu krēms, kurš labi tiek galā ar rētām, kuras paliek pēc pumpām. Vēl palīdz mālu maskas, kuras lieku lokāli.

  5. Izklausās, ka Tev tāda pat āda kā man. Arī nekad nav bijušas izteiktas pupmas, bet pēdējā laikā kādas vairākas parādās, nesen uz zoda vispār bija dzīvās šausmas. Man it kā palīdz ļoti rūpīga sejas tīrīšana, un diemžēl pigmentācija pēc pumpām ir arī mana problēma.
    Kur pirki to masku? Man arī tādu vajadzētu, citādi drīz būšu pagalam raiba, šobrīd jau ir vairāki pleķi, kas ļoti ilgi nenoiet 😦

    • Masku pirkām Ebay – tur pilns ar tirgotājiem, kas pārdod Izraēlas kosmētiku. Pirkumu veica draudzene, tāpēc nepateikšu konkrēto pārdevēju.
      Vēl pret tumšajiem pleķiem labas rekomendācijas par Diorsnow produktiem. Āzijā par normālu cenu var nopirkt miniatūras. Ko vēl neesmu mēģinājusi, bet ieteikumi no draudzenes un kosmetoloģes – Badjaga. Lēts un efektīgs. Lūk links uz Velvetminosas rakstu:
      http://velvetmimosa.blogspot.com/2012/11/badjaga-forte.html

      • Paldies, pameklēšu ebay 🙂
        Un ak jā, atceros tagad tādu Velvet Mimosas rakstu, bet tad vēl problēmas nebija aktuālas, tāpēc tikpat ātri aizmirsu. Paldies,ka atgādināji, to arī jāieliek sarakstā.

  6. Deguna plāksteri ir drogās! Viņiem tāds tirkīzzils iepakojums. Prismās arī ir. Hydrance Optimale joprojām mans visu laiku favorīts 🙂 Kur pirki Gigi masku? 🙂 Ja plāno taisīt koppasutījumu, es arī piesakos 🙂 Kad sūtīsi padod lūdzu ziņu uz epastu 🙂

  7. Atpakaļ ziņojums: Vasaras sejas krēmi – Vichy Idealia, Babe Hydronourishing, Avene Hydrance Optimale, Lierac Sunific | Skaistuma dienas grāmata

  8. Atpakaļ ziņojums: Tukšā tara – novembris | Skaistuma dienas grāmata

Komentēt

WordPress.com blogs.

