Saldam miegam – ko mums vajag?

Kādā brīvdienu rītā pie brokastīm noklausījos atskaiti par pagājušās nakts notikumiem, kurus nebiju pamanījusi, jo saldi gulēju: “Fac…ing ass…le bird!!! Sāka dziedāt 2os naktī! Tu saproti, viņš bija pilnīgi viens! Viens! (pēc žestikulācijas sapratu, ka putns tiešām bijis viens kā pirksts) Vai viņš neredz, ka citi putni guļ?!”. Nerunāsim par putnu dziedāšanas / diennakts ritmiem, bet es biju pārsteigta redzot, kādā neomā nekvalitatīvs miegs var iedzīt pat  Dzen guru- čillaksācijas speciālistu, kas uz spēcīgām emocijām nav tendēts pēc definīcijas. Es guļu kā susliks alā, jo esmu atstrādājusi veselu sistēmu saldam miegam, ko nedaudz parādīšu arī jums.

daydream_sleeping_mask

Mans pēdējā laika Čučumuižas megahīts ir Daydream maska gulēšanai. Maska pieejama dažādos dizainos ar regulējamu gumijiņu, kas tur to vietā visas nakts garumā. Maska lieliski noder vasarā, kad agri kļūst gaišs un es pamostos neparasti agri, pēc 5iem laiku pavadot nevis dziļā miegā, bet snauduļojot. Tā kā mani kūtī negaida brūnaļu bars uz slaukšanu, es tomēr labprāt guļu līdz pat modinātāja zvanam. Maska sastāv no 6 slāņiem un pilnībā bloķē gaismu. Iekšpuse ir no mīkstāka auduma, apakšdaļā ir divi rullīši, kas vai nu bloķē gaismas ielaušanos no apakšas, vai domāti, lai nespiež uz acīm – ta arī nesapratu. Bet varu teikt, ka esmu pilnīgi atkarīga no šīs mazās lietiņas. Izrādās, ka miega hormons pilnvērtīgi izstrādājas tikai tumsā (es to tiešām nezināju), tāpēc gaismas piesārņojums lielpilsētās, kā arī vasaras saulainie rīti krietni traucē ciešam miegam. Un es tiešām jūtu milzīgu atšķirību! Tagad mostos tikai tad, kad zvana modinātājs. Vairs netraucē tv vai dators, kas kaut kur istabā darbojas, es momentāli aizmiegu dienas laikā, ja man ir tāda vēlēšanās un iespēja. Teikšu tā – kamēr neizmēģināju, nedomāju, ka var būt tāda atšķirība miega kvalitātē. Maskai klāt nāk arī tāds silikona ieliktnis, kuru var atvēsināt un likt iekšā, izmantojot acu pampuma noņemšanai. Es šo opciju neizmantoju un arī jums, lasītāji, iesaku uzmanīties ar saldēšanām/karsēšanām acu rajonā, ja ir problēmas ar iekaisumiem degunā. Cena Ls 11 Douglas, Ls 12 Stockmann. Stockmann ieraudzīju arī ļoti lētu maskas variantu par Ls 3 , bet tas izskatījās kā uz ātru roku taisīts no dvieļa un sovjetijas krūštura lences – nu priekš kam tādu.. p.s. pievienotā vērtība – maska gulēšanai paceltā stāvoklī ir ļoti seksīgs aksesuārs.

Man miegam ir nepieciešams klusums.Teikšu atklāti – es kļūstu par nezvēru, ja man traucē gulēt. Man ir aktuāls kaimiņu jautājums, tāpēc pēdējos mēnešos izmantoju arī ausu aizbāžņus. Izmēģināti vairāki varianti. Vaska – labāk bloķē skaņu, bet man nepatīk tekstūra. Sajūta, ka naktī tie izkusīsi un ietecēs smadzenēs. Labākie ir silikona, kuri jāsaplacina un jāiebāž ausī. Pēc tam tie pieņem iepriekšējo formu un nedaudz bloķē kaitinošus trokšņus. Pirmajā naktī pārsmējos, ieraugot sevi spogulī. No ausīm torčī (latviešu valodā nav ekvivalenta šim vizuālajam tēlam) zefīrs. Pēc tam gan iemanījos apgriezt ieliktņu galus, lai tie labāk derētu. Bet brīdinu – skaļu mūziku neviens no šiem nebloķē. Nopirkt var aptiekās. Cenas no Ls 1.70 līdz 4.70.

Vēl viens laba miega must have – griķu spilvens. Tā bija mīlestība no pirmās kopā pavadītās nakts. Izmēģināju pie draugiem un jau otrā dienā iegādājos griķu spilvenu arī sev. Tas ir fenomenāls. Es pēc tā ilgojos, kad esmu projām no mājām. Rezumējot – citi spilveni man neeksistē jau daudzus gadus.

Svarīga ir arī gultasveļa.  Izklausīšos pēc princeses uz zirņa, bet uz raupjas gultasveļas es aizmigt varu tikai pilnībā apģērbta un aptinusi ap galvu savu mīkstāko šalli. Varbūt ir veselīgi raupji lina palagi, bet tas noteikti nav priekš manis.

Nu un vēl šādi tādi sīkumi, kas ir būtiski, lai labi izgulētos. Nesaēsties smagus ēdienus pirms miega. Nedzert litru ūdens pirms miega. Neskatīties šaušelīgas filmas pirms miega. Beigt domāt! Mazs bonusiņš – video, kas ļoti precīzi attēlo sievietes komplekso prātu un iemigšanas procesu!

Komentāros labprāt dzirdētu jūsu trikus un palīgus saldam miegam!

16 thoughts on “Saldam miegam – ko mums vajag?

  1. Njā, ar mani tik traki nav. Galvenais, lai gultā nav drupačas un gruži, lai ir augsts spilvens… mīlu lielus spilvenus, kurus var gandrīz apķert. Un, protams, svaigs gaiss istabā.
    Ja jūtu, ka točna nenāks miegs šovakar, tad izeju paskriet līdz spēku izsīkumam.

  2. omg māsa :)) man miegs ir iespējams tikai pilnīgā mierā un klusuma, bet tā kā manā mājā ar 6 dzīvniekiem iekšā un vienu sargu ārā klusums ir ļoti ekskluzīva lieta, man jau ilgu laiku ausbāžņi ir labākais draugs ever. Jūtu, ka masku man arī vajag, bet tad es pārvērtīšos par miega lāci, kuru nekas nespēs pamodināt :))

  3. Vai, cik interesanti – gulēšana ir viena no manām mīļākajām nodarbēm 🙂 Nekādu īpašo triku man nav, jo, ja esmu nogurusi, arī stāvus varu aizmigt. Ja miegs tā īsti nenāk, vai kaut kāds stress, tad gan kaitina katrs sīkums, bet visvairāk – datora sīcošā skaņa, kas liekas, iedarbojas uz manu zemapziņu 🙂 Es vienu brīdi izmēģināju gulēt ar aizbāžņiem, bet manām ausīm tas bija nekomfortabli, bet varbūt man vienkārši nebija ērti tie aizbāžņi. Manuprāt, tie bija paredzēti večiem, kuri strādā ar motorzāģi, vai ko tamlīdzīgu (koši dzeltenā krāsā).
    Bet, acu maska noteikti jāpaskatās. Esmu redzējusi tikai tādas ar mežģīņu maliņu, kuras izskatījās visai dekoratīvas, nevis praktiskas.

  4. Paldies, es skriešu pirkt to masku!
    Gaisma ir mans lielākais ienaidnieks, tās ir briesmas – pat pēc ballītes, kad gulēts aiziet ap 3-4, astoņos jau būšu augšā par spīti aizkariem, kas salīdzinoši bloķē gaismu un rada vismaz krēslu istabā. Par tādu ekstru kā gulēt līdz diviem dienā vispār varu nesapņot.

  5. es pievienojos par maskas likšanu uz acīm pa nakti, tiešām izguļos labāk, man vēl mazs ķipars mājās kurš ir barojam vismaz divas reizes naktī, tad šī maska ļoti noder tādam ciešam miedziņam man atvēlētajās miega stundās, vēl pamanīju vienu lietu, man ap acīm ir izgulējuma krunciņas, jo patīk gulēt uz vēdera un seja protams tiek saņurcīta 🙂 tad lietojot šo masku tās krunciņas ir ja ne pavisam pazudušas, tad redzamas ļoti minimāli, bet ir arī viens mīnusiņš tāds neliels pietūkums acīm.
    par ausu aizbāžņiem, kas man bija aktuāli kādus vairākus gadus atpakaļ ļoti labi ir 3M vienkārši izcili, trāpījās man arī F1 tie arī bija labi, man arī visādas fona lietas traucē aizmigt, a tā ieliec aizbāžņus un jūties kā tadā vatētā klusumā ietīts 🙂

Komentēt

WordPress.com blogs.

