Vasaras patikšanas pļāpa – grāmatas, filmas, garšīgas lietas

Vispirms par ēdamlietām, kuras esmu atklājusi pēdējos mēnešos, Kā jau esmu minējusi, cenšos pieturēties pie vegāniskas ēdienkartes, bet bez fanātisma. Brokastu kakteilīšiem un ar pārslām man garšo Alpro mandeļu dzēriens. Sastāvā gan ir cukurs, kurš tur varētu nebūt, bet ir garšīgi. Vēl viena garda lieta, kuru var lietot jebkurš – Marigold Engevita rauga pārslas, kas ir vegānu parmezāns. Riekstaina, ļoti laba garša. Pārslas var lietot sautējumos, zupās, uz maizēm un salātos, nekarsējot augstāk par 100C, lai nezaudētu produkta vērtīgās īpašības. Garšo pat gaļēdājiem.66232011_H copy

Mūsu ģimenē ir brīvdienu rituāls – sestdienu agrais kinoseanss ar branču pēc tam. Neejam uz nopietnām filmām, kur jāraud, neejam uz Amerikāņu pīrāga stila komēdijām, jo tualetes humors man ir svešs. Pie tam no rītiem kino ir maz apmeklētāju, pārsvarā vīrieši, kas nepļāpā, nezviedz un nečaukstina popkornu. No pēdējo mēnešu noskatītajām filmām, man visvairāk patika “Now You See Me” – aplaupīšana ar maģijas elementiem vai otrādi – maģija ar aplaupīšanas elementiem. Līdz galam un 100% filma gan neizvilka, bet bija labi. Filmas odziņa priekš manis – vecais, labais Vudijs Harelsons.

Pēdējā laika labākais seriāls – “House of Cards” ar izciliem aktieriem – Kevinu Speisiju, burvīgo Robinu Raitu un Keitu Mari (atvainojos par vārdu latviskojumiem – nezinu kā pareizi). Seriāls par nopietnu politiku, intrigām, varaskāri un cilvēku dabu. Sezonas noslēgums saspringts, man šķiet, velk uz skandālu a la Votergeita.

filmasGalvas atbrīvošanai no darba lietām man vislabāk der crime & thriller žanra grāmatas. Piedāvāju jums četras tiešam labas, kuras neliks vilties.

graamatas

Jo Nesbo “Headhunters” lasot domāju, ka no šīs grāmatas sanāktu izcila filma. Un izrādās, ka tāda jau uzņemta. Oslo labākais headhunters ar dubulto dzīvi, izklaidējoties zog mākslas darbus. Kad viss saiet grīstē, kad nevari uzticēties ne draugiem, ne biznesa partneriem, ne mīļotajai, tad sākas īstā jautrība. Pirmā mana Nesbo grāmata bez inspektora Harija Hola.

Arnaldur Indridson ir mans šīs vasaras atklājums. Arī rakstnieks ar ziemeļniecisko rūdījumu (Islande) un rakstības stilu. Bez liekām kaislībām, bet ar tumšiem pagātnes noslēpumiem. Pagaidām visas izlasītās grāmatas bija līmenī.

Gillian Flynn “Gone Girl”. Arī jauns autors manā crime bibliotēkā. Grāmatu izvēlējos pēc Amazon topa, kas noteikti nav labas kvalitātes garants, bet biju patīkami pārsteigta, jo grāmata ir pārsteigums ar ļoti negaidītiem pagrieziena punktiem sižetā. Sieva pazūd kāzu jubilejā. Vainīgs visbiežāk šādos gadījumos ir vīrs. Ir vai nav? Lasītāju par savu taisnību cenšas pārliecināt abas puses.

Un visbeidzot, Ian Rankin “Standing in Another Mans Grave”.  Lasītāji tik ļoti skuma, kad inspektors Rēbuss devās pensijā. Rēbuss nevar būt vecs un pagalam! Un viņš atgriežas, lai atrisinātu vairāku sieviešu pazušanu. Ian Rankin ir kvalitātes zīme, grāmata laba, Rēbuss neciešami ērcīgs kā parasti – rekomendēju!

Atsevišķi no vieglās izklaides, šīs vasaras labākā grāmata, kuru vēl neesmu pieveikusi līdz galam – G.D. Roberts “Šantarams”. Noteikti ir vērts nogurdināt rokas, stundām turot milzīgo 800 lappušu sējumu. Par ko ir šī grāmata ir grūti pateikt. Esmu lasījusi vairākas atsauksmes no latviešu grāmatu blogeriem un man radās sajūta, ka esam lasījuši pilnīgi atšķirīgas grāmatas. “Šantarams” katram ir savs.

89655559__shantaram

p.s. es pārsvarā grāmatas lasu angļu vai krievu valodā, tāpēc nezinu, vai visas augstākminētās ir tulkotas latviski. “Šantarams” noteikti ir, bet par pārējām nezinu.

4 thoughts on “Vasaras patikšanas pļāpa – grāmatas, filmas, garšīgas lietas

  1. Man šķiet, ka no Tevis minētajām latviski tulkots ir vienīgi “Šāntarāms”.
    Ar to Nesbē romānu Tu mani gan sakārdināji, bet laikam nāksies skatīties sākumā ekranizējumu, jo pašlaik man stāv iesākts Nesbē “Leopard”. + Pat nezināju, ka viņam ir arī kāds romāns, kurā nav Harija Hola. (Pateicoties Tev, tagad zināšu.) 😉

  2. Gillian Flynn es arī labprāt palasītos, īpaši interesē “Sharp Objects”. No Jū Nesbē esmu lasījusi tikai “Sarkankrūtīti”, bija diezgan labs 🙂
    Kevins Speisijs man viens no mīļākajiem aktieriem, bet nekādi netieku līdz tam House of Cards 🙂

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

