Sejas ādas diagnostika – mana pieredze

Kāda kosmētikas zīmola jaunākā produkta prezentācijā ražotājs stāstīja par to, kā serums tika testēts uz cilvēkiem, kuri pirms un pēc lietošanas perioda gāja mērīt savu ādas stāvokli ar īpašu ierīci. Man vienmēr ir mazliet nepaticis tas subjektīvisms, rakstot par ādas kopšanas produktiem, jo faktiski mājas apstākļos es izmaiņas savā ādas stāvoklī no konkrētā krēma varu novērtēt tikai balstoties uz savām sajūtām un tā, ko redzu spogulī. Pie tam kāds brīvdienu TV raidījums intensīvi reklamēja šo pakalpojumu un jau atkal es saspicēju ausis, kad 20gadīgai pludmales patruļas meitenei “operatore” triumfējot paziņoja: “Haha!!! Tavs ādas faktiskais vecums ir 57!”. Tāpēc kaut kā viss sakrita un sapratu, ka man taču arī vajag zināt visu par savu ādu. Vismaz tik daudz, cik spēj pastāstīt tāds aparāts vai tā “operators”.

Tāpēc paņemiet nu savas tējas krūzes un gatavojieties briesmu stāstam. Ar bildēm jūs nebiedēšu, lai lieki netraumētu jūsu nenobriedušos prātus. Tātad ādas diagnostikas procedūras laikā mana āda tika fotografēta ar dažādiem filtriem no sāniem un pretskatā, kas ļauj parādīt kapilāru stāvokli, grumbiņas un pigmentāciju – pat to, ko es pati ikdienā neredzu (un arī jūs stāvot man blakus ar stiprākajām brillēm nemanīsiet) un kas izlīdīs virspusē kaut kad nākotnē, ja nekas netiks darīts lietas labā. Bildes ir … nesmukas. Bet es jau tam biju gatava (paldies citā ziņā nebaudāmajam raidījumam). Tās būtībā apstiprināju to, ko es jau zināju un redzēju – kuperozi, kas ir izteiktāka uz kreisā vaiga, bet ir arī uz otra un ap degunu, bet es nedomāju, ka ir tik traki. Sīkas nākotnes grumbiņas, kas manam ādas tipam ir tik raksturīgas. Interesanti, ka aparāts gandrīz vai ignorēja manu raižu iemeslu – vertikālās mīmikas rievas uz pieres, bet parādīja, ka uz palikšanu ir sīka horizontāla, kura mani neuztrauc. Un pigmentācija…. mjā. Izteikta tā ir rajonos, kur man vienmēr parādījās vasaras raibumi – zem acīm, uz vaigiem un deguna. Uzreiz atmiņā atausa manas bērnības vasaras piejūrā, kad par SPF neviens neraizējās. Godīgi sakot, pat vēl piecus gadus atpakaļ par saules aizsardzību es rūpējos tikai pludmalē, bet ikdienā bija kā bija, kaut gan man ir ļoti gaiša āda, kas var pārdesmit minūtēs apdegt. Pie tam vēlreiz atgādināšu, ka ar neapbruņotu aci tas viss lielākajā daļā nav redzams.

face_cscan

Mazliet, mazliet foto – pa kreisi foto no mana “sliktākā” vaiga, pa labi –  no rokas iekšpuses, kas minimāli pakļauta saules iedarbībai. Ja uz pieres, kur āda man ir labā stāvoklī, tās vecums tika noteikts -7 gadi no mana īstā vecuma, tad uz vaigu galiem tas ir +9!

Diagnostikas otrajā posmā tiek noteikti citi ādas parametri un vismaz šajā jomā man gāja lieliski. Mitrināšana, raupjums, taukainums – normas robežās. Kolagēns – ideāli! Vismaz skaidrs, ka šīs ziemas ādas kopšanas programma ir bijusi uzdevuma augstumos.

Faktiski lielākais šoks man bija par pigmentāciju un kuperozi. Un kāpēc viss sliktāk ir tieši kreisajā sejas pusē. Vispār tā ir puse, uz kuras es guļu. Liek padomāt par jauna spilvena iegādi un ikdienu ar SPF 50. Un intensīvām procedūrām, no kurām atteicos burtiski iepriekšējā vakarā pagājušajā pavasarī, kad salasījos briesmu stāstus internetā, kur lāzeri sakausē nelaimīgu sieviešu sejas taukus.

Jā, kur es paliku? Diagnostikas nobeigumā jums tiek izdota procedūru, produktu rekomendācija un ieteikums konsultēties par šiem jautājumiem ar dermatologu. Konkrēti man tika ieteikti produkti no Bioderma, Institut Esthederm, Christina, Auriderm, kā arī IPL, manuālā limfas drenāža, ultraskaņas procedūras un mikrovaskulārā masāža asinsvadu un pigmentācijas problēmu risināšanai. Noteikti iedziļināšos šo manipulāciju aprakstos profesionālajos forumos.

Kopumā ādas kopšanas virzienā man būtu jāpievērš papildus uzmanību visam, kas uzlabo kapilāru stāvokli un pigmentāciju, jāsaprot, ka SPF ikdienas krēmā vajag lielāku, kā arī jāapsver intensīvāku procedūru kursu, kas varētu radikālāk uzlabot ādas stāvokli.

Kāda ir jūsu pieredze ar ādas diagnostiku? Vai varbūt ar kādu no man rekomendētajām procedūrām?

27 thoughts on “Sejas ādas diagnostika – mana pieredze

  1. pēc kādiem kritērijiem vai kādā veidā tiek noteikt ādas īpašību etalons katrā vecuma grupā? un vai kādam tas vispār eksistē?
    protams, rezultāti tiek pateikti, uzreiz tiek rekomendēts procedūru, līdzekļu klāsts… protams, negribu būt īgnā latviete, bet vai tad vispār ir iespējams tikt līdz pašai “etalona” augšai?

    • jautājumi noteikti pareizi. Es visam pieeju kritiski – nav tāda absolūta patiesība, pie tam man nav informācijas, cik precīzus datus var iegūt ar šādu izmeklēšanas metodi. BET tie noteikti norāda kaut kādu tendenci, kurai noteikti vērts pievērst uzmanību un aizdomāties.
      Man domāt, ka ir vidēji rādījumi noteiktām vecuma grupām, pēc kurām tad arī vadās dotā “mašīna”.
      Un būt etalona augšai… :)) Nu bet noteikti tas ir iespējams. Vismaz teorētiski :))

  2. Man nav pieredzes, bet pēc tavas atsauksmes gribu tādu iegūt :)) kau arī es esmu diezgan skeptiska attiecībā pret savu entuziasmu k.ko darīt lietas labā, nu ok SPF 50 noteikti pirkšu jau rīt :)) bet tālāk pieļauju, ka netikšu :)) Te nospēlē manu asiņu otrā puse ”Krieviem nepatīk apmeklēt ārstus jo ir divi slimību veidi: 1. k.kāda figņa un tā pati pāries un 2. galīgi dirsā un tas nav ārstējams” oriģināli vārdi ir aizvietoti ar pieklājīgākiem :))

  3. Kādu laiku atpakaļ man arī aptiekā mērīja ādas stāvokli, īsti neatceros kas tas bija par aparātu (laikam, kaut kas mazāk nopietns), bet viņš mērīja ādas mitruma līmeni. Sejai man tas bija tuvu 100%, bet uz ķermeņa (tobiš uz rokas) kādi 60% – pēc šī mērījuma aparāta “pavēlniece” domīgi nogrozīja pirkstu un teica, ka ķermeņa āda būtu jākopj tik pat labi kā seja. Tad es aizgāju un sapirkos ķermeņa krēmus.
    Savus kapilārus tuvplānā redzēt man negribētos 🙂 SPF 50 cenšos lietot katru dienu, stiprināt tos kapilārus un tā tālāk, bet tas viss tik un tā būs par maz.
    Jānoskaidro, kas ir mikrovaskulārā masāža 🙂

    • Man uz tāda aparāta, kā Tu stāsti, atkal pasen parādīja, ka uz kakla ir daudz mitrinātāka nekā uz sejas.
      Par mikrovaskulāro masāžu es pati joprojām neziņā – kas tas par zvēru?
      Es šodien pa Tavu blogu ložņāju, jo esi lielākā “kapilāru” kosmētikas pārzinātāja 🙂 Nu saki, kurš no visiem krēmiem Tev vislabāk tomēr patīk?

      • Runā kapilāru pārzinātāja 🙂 Man reizēm šķiet, jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas, respektīvi, ik pa laikam man liekas, ka nav ne jausmas, kurus krēmus izvēlēties un kā būtu vislabak 🙂
        Palūkojoties uz kopīgo ainavu, man šķiet, ka vislabākie rezultāti cīņā ar apsārtumu man bija periodā, kad lietoju Dermikas Vitamina P Plus gēlu kombinācijā ar Mirras Angio balzamu. Viens pats Mirra krēms tik labi nedarbojas. Vispār, vajadzētu atgriezties pie Dermikas, viņiem galu galā ir vesela produktu sērija sejas ādai ar novājinātiem kapilāriem.

  4. Ak kungs, man bail palika, es spf nelietoju vispār (aizeju stūrī nokaunēties). Toties lietoju visādus “kapilāru krēmus”, no kuriem favorīts ir Biodermas Sensibio AR

  5. Man arī nav pieredzes, bet tagad gribu aiziet. Bet par visu, ko Tu pieminēji, jau pati zinu par savu ādu 😀 Man arī kreisais vaidziņš ir sārtāks 🙂 Lāzeri apmeklēju 2x gadā (pa 2-3 reizēm ar mēneša intervālu).

  6. Physiogel arī man ļoti patīk, vairāk gan ziemas periodam, jo viņš ir diezgan patrekns, ne ļoti, bet tomēr. Viņš labi nomierina sakairinātu ādu un vispār ir ļoti komfortabs, mīkstinošs. Es viņu uztveru kā krēmu ikdienas lietošanai, bet Dermikas gēlu kā smagāku artilēriju, kuru lietot kursveidā.

  7. Interesants raksts, bet man šķiet, ka tas ir no “celulīta briesmu sērijas”, jācīnās, bet bieži vien ar vējdzirnavām, jo ģenētiski ieprogramēts ir kas cits, respektīvi, tā ir mežonīga kosmētikas kompāniju peļņa.

    Nu nebūs sejas āda nekad tāda, kā rokas iekšpusē – vienmēr saģērbta, biezāka, savādākas struktūras (gan jau mediķis pateiks precīzāk).

    Tad Tev diagnosticē briesmu lietas, kuras ar aci nevar redzēt, bet pēc kāda laika tās izlīdīs un jācīnās nu ir tagad, bet skaidrs ir viens – 80 gados neviens bez krunkām nav, ir jāuztur forma, jo novecošanās procesi noris un noritēs tāpat.

    Vēl varu pakomentēt par IPL, ultraskaņu, ELOS procedūrām – jā, viss tas ir forši un risina problēmas, kas ir redzamas un kuras prasa risinājumu, bet enivei, organismu piemānīt nevar – tas gadu laikā cītīgi atjauno to, ko viņam šīs procedūras ir atņēmušas.

      • Jā, ar rezultātu esmu apmierināta un manā gadījumā nekas no pigmenta plankumiem nav atgriezies, nu apsārtumi šur tur ir, bet gads jau ir riņķī, tā kā viss ir kārtībā. Turklāt procedūras ļāva man rūpīgāk pārdomāt arī kopšanu, piemēram, es vairs nemoku seju ar skrubjiem, provocējot kapilāru plīšanu, tiešām lietoju SPF krēmu utt., tā tā domāju, ka rezultāta noturīgums 50% atkarīgs no pašdisciplīnas un tie pārējie 50% ir neietekmējami, kas nāk no Tava (t.i. mana) organisma.

  8. Benu aptiekā Spicē bieži piedāvā padziļinātu ādas diagnostiku..bezmaksas 🙂 Esot ļoti smalka ultraskaņu aparatūra. Uz datora ekrēna man parādīja ādas virsmas stāvokli, un arī dziļākās zemādas stāvokli un bojājumus. Tādi bija 😦 Lielākoties dēļ saulītes un, domāju, ka arī dēļ maniem ādas skrubjiem. Starpcitu – skatījās arī tieši kreisajā pusē, jo tā esot visvairāk bojāta, jo stūrējot auto, saule tiekot vieglāk klāt kreisai pusei.

    Man ļoti patīk, ka to ultraskaņu diagnostiku aptiekā piedāvā bezmaksas uztaisīt arī pēc kosmētikas lietošanas un pārliecināties vai lietotie krēmi uzlabo ādu vai nē. Varot redzēt ādas izmaiņas arī pēc lāzeriem. Man patika, ka īsti par vecumiem nerunāja, bet gan skatījās konkrēti manas ādas tā brīža stāvokli. Ja pareizi atceros, tad tas speciālistu pakalpojums tur pieejams otrdienās un ceturtdienās.

  9. Atpakaļ ziņojums: Ādas diagnostika ar Beauté Pacifique | Skaistuma dienas grāmata

  10. Atpakaļ ziņojums: Ādas diagnostika ar Beauté Pacifique

Komentēt

WordPress.com blogs.

